"Grinolle"

0kommentarer

Varför anser vissa att känslor är något dåligt? Vissa har lättare att visa känslor och vissa har svårare för det. Men bara för att man har lättare för det ska man behöva bli kallad för "grinolle" eller fjant för det?

Jag är en person som oftast är fylld upp till öronen med känslor, glada som ledsna. Jag är en person som har lätt för att grina och oroa mig för saker.

För många år sen fick jag alltid höra "ska du inte ta och grina lite nu" eller "börja grina".
Varför göra känslor till något negativt?
Varför ska man skämmas för att grina till en sorgsen eller vacker film?

Jag står för att jag är en väldigt känslosam person som har nära till gråt. Accept it or leave it! Jag är mig själv, vill vara mig själv och kommer aldrig ändra på mig själv för att någon annan vill det.

Varför jag kom att tänka på detta idag är för att jobbet förde med sig massa känslor idag. 
Jag tror att man blir en bättre medmänniska med empati och att man kan känna med t.ex. sina patienter. 

Så kom igen, visa känslor



/M



Kommentera

Publiceras ej