Notgårdsloppet 2015

0kommentarer

Igår gick notgårdsloppet av stapeln, en kortare triathlon tävling.
Simning 350 m, cykling 11 km och löpning 2,1 km.

Simningen: var inställd på att försöka crawla så långt som möjligt. Men då jag simmar så fruktansvärt snett i öppet vatten övergick det till bröstsim efter ca 100 m.
Men överlag är jag nöjd.

Cyklingen: bytet till cykling gick riktigt bra, våtdräkten gick sjukt smidigt att ta av.
Mjölksyran kom ganska snabbt in i cyklingen efter en ganska brant backe, men när man trampat ur benen lite så kunde jag trampa på rätt bra. På slutet kom backen som vi först cyklat upp för, gick bra fort nedför. Förra året var jag lite skraj för att släppa på, men igår tänkte jag bara på tid och placeringar. Inga skador ;)

Löpningen: lika som jag skrivit tidigare så tycker jag att löpningen är jobbigast, man är helt seg i benen och pulsen stiger upp i max.. Men väl i mål så var jag nöjd!
Slutade på en 4.e plats av 14, med tiden 44:04.

Nu ska det laddas för nästa helgs triathlon tävling, Görslitet, i Karlstad.
Och till nästa år är målet topp tre på notgårdsloppet. Dags att lägga i en växel till :)




Kommentera

Publiceras ej