Effektiv dag!

0kommentarer

Hallå!

Älskar effektiva dagar! :) har pluggat riktigt bra idag, träningspasset är gjort och ja jag tänkte ta tag i städning snart.

Fick en fråga från någon i förra inlägget och tänkte att jag svarar på det här.

Frågan var vad mitt drömyrke är, vad jag vill jobba med när jag pluggat klart och om det finns någon speciell inriktning som jag brinner extra för?

Mitt drömyrke, ja det var en bra fråga. Jag har aldrig haft något riktig dröm sen jag varit liten om vad jag ville bli, men sjuksköterska kändes helt rätt för ca. 6-7 år sen. Så kan inte säga att jag har något riktigt drömyrke, bara att sjuksköterska känns väldigt rätt :)
När jag pluggat klart vill jag jobba på en avdelning med många olika sjukdomar, för att lära och komma in i sjuksköterskerollen litegrann! Annars är jag väldigt intresserad av akutsjukvård, som t.ex. ambulans sjuksköterska! Men det är inget jag kommer börja jobba med direkt jag är klar! Utan det får komma så småningom :)
Barnmorska, och jobba på förlossningen är också en inriktning jag är intresserad av. Får helt enkelt se var jag hamnar.

Tack för din fråga, kul med kommentarer och frågor. Hoppas du är nöjd med svaret ;)

Ledig t.om. söndag, så nu ska jag träna, sova, sola och njuta av ledigheten :)

Ha en bra helg.

Kommentera

Publiceras ej