Hemmagjort äppelmos!

2kommentarer

Morgonen har bestått av att göra äppelmos! Måste faktiskt säga att jag blev riktigt nöjd, blev mycket gott! :D Så nu blir det mannagrynsgröt varje morgon med mitt goda äppelmos på! :)
Var även busenkelt att göra!

6-8 äpplen
1 dl vatten
1 dl socker (använd mängden socker efter egen smak).

Skala äpplena och ta bort kärnhusen, dela bitarna i klyftor och lägg dem i en kastrull med 1 dl vatten. Koka upp på svag värme så äpplena inte bränns vid, rör om då och då, och känn efter med en sticka när äpplena är mjuka. (ca 20 min). Tillsätt då sockret och låt de koka en liten stund till.
Häll sedan moset i en matberedare, eller använd en stavmixer för att få äppelbitarna mindre eller helt mosade, välj själv hur DU vill ha ditt äppelmos! :D




Påtal om något helt annat, så längtar jag jättemycket till jul! ;) hehe. Har beställt nya julgardiner till v-rummet/köket, vet inte än var jag ska ha dem, får se vad som blir bäst! :) Dem dimper nog ner i postlådan vilken dag som helst! Men man kan ju tyvärr inte pynta än.. får stå ut lite till haha.


Här får ni en bild sen i fredags innan Loxodontas jubileumskväll!



Nu ska jag lata mig i soffan innan plikten kallar! Jobb 15.45-22.00 idag.


/ Madeleine

2 kommentarer

Unknown

21 Oct 2010 17:41

Snygging!

Stefan

21 Oct 2010 17:41

Du glömde 1 dl vodka i receptet....



Kommentera

Publiceras ej