Tv & Bredband!

0kommentarer

Wohoo nu har jag massa tv kanaler och bredband! :D Eller ja jag har massa tv kanaler i en vecka, sen får jag välja 8 kanaler jag vill ha :) sen om jag vill kan jag byta dessa 8 kanaler mot några andra, men man får bara byta en gång i månaden. Inte för att jag tror jag kommer vilja byta så ofta, men det är ju en bra grej :D

Har jobbat idag, 7-11, 14-16. En konstig delad tur, men skönt att ändå komma hem i tid! Jag åkte aldrig hem emellan, för Frida bjöd hem mig på lunch! Var riktigt mumsigt :)

Köpte ett busskort idag, har ju gjort illa knäet och då vill jag inte överanstränga det mer än vad jag gör på jobbet. Men det börjar även bli väldigt mörkt på kvällarna, inte alltid så trevligt att cykla 6km i mörker.
Så nu får jag åka hur mycket jag vill under en månad! :) Kostade inte så mycket faktiskt, 345 kr. Det kommer man upp i ganska snabbt när en enkel resa ner på stan kostar 22kr.

Imorgon jobbar jag 7-16, sen blir det hemåt, duscha, äta och fixa ordning sig lite för att sen svira ner på stan igen. Ska hem till Frida på lite trevligheter :D kommer bli riktigt kul!

Älskar verkligen mitt liv här nere i Karlstad! (förutom att älsklingen inte bor här). Men allt är verkligen toppen! Här finns allt man behöver, jag trivs jättebra i lägenheten och folket är trevliga! Har fått underbara vänner, har det helt enkelt toppen. Att flytta hit var verkligen en hit, jag har glömt allt jobbigt och alla svek som jag påminns om varje gång jag sätter foten i Ludvika, men i Karlstad, där kan man gå på stan och strosa utan att ALLA känner en, man bildar nya minnen, i en ny stad. En nystart i livet! :D Underbart!

Jag längtar tills imorgon kl 16, då jag har slutat jobbet och är påväg till det roliga! :) Och på fredag är jag ledig och då ska jag ha lite utflykt till Bergvik med Frida! :D Kommer bli fint här i lägenheten efter Ikea besök!

Bjuder snart på lite bilder, men nu är jag så hungrig så måste gå och ta mig något! :)


/ Madeleine



Kommentera

Publiceras ej