En hemmadag!

2kommentarer

Idag har jag haft en riktig hemmadag, det enda jag varit iväg och gjort är handlat. Orkade inte iväg och träna, tar det ons, tors, fre och lör efter jobbet istället! :)

Har städat hela lägenheten idag, hängt upp en "korg" på dörren så Rufus inte äter upp min post hela tiden ;) Har donat med lite annat smått och gott.

Påtal om gott så har jag bakat en chokladkaka idag! :D Inte vilken chokladkaka som helst! Den innehåller massor av choklad i olika lager :) Mums!



Recept på denna kaloribomb! :

3 ägg
2-3 dl socker
2 ½ dl mjöl
2-3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
50 g smält smör/margarin
1 ½ dl kokt vatten

Gräddas i långpanna i 175 grader, i ca. 20 min.

Creme:
150g smält smör
1 ägg
2 ½ dl florsocker eller mandelmassa
½ - 1 dl kakao

Breds över den avsvalnade kakan

Glasyr:
275g blockchoklad
3 msk olja

Smältes och breds över kakan.

Skär sedan i bitar, storlek efter eget tycke!
Smaka och njut!


Jag lovade ju även en bild på hur det blev med tv bänken! Här kommer en bild! :)




Är ännu lite grejer jag skulle vilja ha till lägenheten. Skulle behöva skoförvarings skåp! :) Blir nog att köpa i slutet av månaden när lönen kommer! Man kan ju inte handla allt på en gång!
Har även hittat en sängram jag vill ha! :)


Har lyssnat på Melissa Horn hela dagen, hennes texter är verkligen bra, vissa av dem passar så bra in i mina tankar och känslor!


Tänk det har redan gått ett år, ett år sen jag flyttade från Falun till Ludvika, och snart 3 månader sen jag flyttade till Karlstad. Tiden går verkligen fort!


Njut av varje dag som om det vore den sista!


/ Madeleine

2 kommentarer

Stefan

31 Aug 2010 19:57

Läcker kaka!

Fint blev det i rummet också !



Jag vill ha kakan!! <3

mamma

03 Sep 2010 16:58

vad snyggt det blev med tv bänken och hyllorna. God kakan ser ut. Puss och kram

Kommentera

Publiceras ej