Varför just jag?

3kommentarer

Livet är inte alltid så lätt, tycker livet ofta är ganska svårt. Man ska göra olika val, och framtiden kommer sedan baseras på dessa val. Tänk då om man gör fel val? Hur ska man veta vad som är rätt och vad som är fel? Visst ska man tänka framåt, men just nu vill jag inte tänka framåt alls! Just nu kan jag inte tänka på något positivt som kommer hända i framtiden. Allt är bara så krångligt! Varför ska allt hända just mig? Jag orkar inte stöta på mer problem, och helst inte med medmänniskor inblandade.
Ligger i min soffa och tittar ut genom fönstret, på den blå himlen med vita fina moln. Drömmer mig bort lite grann. Drömmer mig tillbaka till den tiden då allt var så himla bra! Jag önskar att nutiden kunde vara lika bra. Joshua Radin spelas i mina öron, den bästa musiken när man bara vill mysa eller när man är lite ledsen. Och för mig ger denna musik mig en massa minnen. Och just denna dag är denna musik den som känns bäst, eller den känns oftast bäst för den påminner mig om dig och våra undebara stunder tillsammans! Det var Du som fick mig att le igen, det var Du som fick mig att känna mig stark och det var Du som fick mitt hjärta att hoppa glädjeskutt! Du är mitt allt och jag hoppas du kommer vara det ett tag till. Men som sagt jag ser inte framåt just nu. Jag tar dagen som den kommer, det känns bäst! Inga förhoppningar ..
Söndag kommer bli en svår dag, vad kommer hända? Det är ingen som vet. Man kan ju hoppas att min otur vänder om, och turen kommer tillbaka. Om jag så fick en önskan, så vet jag exakt vad jag skulle önska mig. Vad skulle ni önska er?
Ibland funderar jag på varför man egentligen lever, varför är man en människa? Vad går livet ut på? Att klara så många motgångar som möjligt? Tänk vad livet är konstigt... Allt man ska gå igenom och göra och sen ska man dö. Jaha sen då?

Ja som sagt så är inte livet det lättaste alltid, but Everything´ll be alright!




Ibland är det riktigt skönt att skriva av sig lite. Just en dag som denna.



/Madeleine

3 kommentarer

cat

02 Sep 2009 20:21

Usch, det låter verkligen inte bra gumman! Jag hade också en sån period när jag la ner allt, slutade umgicks med vänner för att bara ta hand om mig själv en period, valde bort helger att gå ut för att istället sitta hemma i pyjamas med 3-rätters middag till mig själv. Efter 2 sånna veckor var jag som en ny människa.! =) Ta hand om dig själv i första hand och bry dig inte så mycket om andra för en tid. Njut, ät, vila, mys, se film, gör sånt som gör DIG glad. Puss

Helen

02 Sep 2009 20:51

Åhhh....Madde....Jag tänker på dig och önskar att jag kunde göra något för dig. Tycker så mycket om dig!

Varma kramar....

Jasmine

03 Sep 2009 06:52

jag finns 3 trappor upp & jag ska ingenstans. & även om jag flyttar 5 min ifrån dig snart, så är det inte långt att gå. glöm inte. <3

Kommentera

Publiceras ej