Tråk söndag

2kommentarer

Söndag är väl den tråkigaste dagen på hela veckan. Då börjar snart en ny lång vecka. Men i veckan ska jag försöka hitta på massa mer roligt! På torsdag är det iaf tjejkväll hos Susann :) Ska bli mysigt! Det blir jag, Susann och Jasmine, ska lägga ansiktsmasker och äta gott, och bara mysa.

Idag har jag inte gjort så mycket. Har varit med Hannah på grängesbergsmarknaden, hittade inget att köpa, eller jo det gjorde jag, men hade inga pengar till det haha. Men det kommer ju marknad till kopparberg nästa helg också och då har man fått lön, så då kan man ju kanske hitta något. Vill ju så gärna ha en fårskinnsfäll, de är ju så mysiga! Tack för att du frågade om jag ville med :) jätte kul att se dig, var så längesen!

1½ timme kvar till jag ska tvätta. Gud så tråkigt! Har verkligen ingen lust, men det måste ju göras. Börjar sina i underklädes lådan, så det är på tiden att jag tar tag i det.


Att vara/bo själv kan vara nyttigt, har jag kommit på! Under dessa 2 veckor har jag hunnit tänkt, funderat och känt efter riktigt ordentligt. Vad jag vill göra med mitt liv, vad som betyder mest och vad man ska ta vara på. Man ska definitivt ta vara på sina vänner och de kära man har. Vänner är bland de viktigaste man har! Men även den speciella personen man delar sitt liv med, skäm bort din älskling med mysiga överraskningar, visa hur mycket du älskar honom/henne. Ibland blir det för lite kärlek och mys. Visa vad du känner och framförallt ta inget förgivet. Har du svårt att öppna dig genom att prata, så skriv ett brev, köp en personlig present eller skicka ett mysigt mms!
Jag vet verkligen vem jag älskar och jag har inte visat det alltför bra den senaste tiden och det har satt sina spår. Men nu har jag haft mina tankeställningar, jag vet vad som betyder mest för mig!
2 veckor har jag umgåts med underbara vänner, skrattat och haft riktigt kul! Jag har varit lycklig, men inte hel som person. Min underbara Elias är min andra hälft! Jag är inte hel förrän han har kommit hem igen. Men en sak är säker, jag kommer satsa till 1000 på honom! Jag har fått chansen att ha en underbar pojkvän och det kommer jag ta vara på. Som sagt 2 veckor ensam med mina tankar har gjort att jag har hittat mig själv igen. Jag känner det, på många olika sätt! 3 veckor till kommer nog bara göra susen! Du vet vad jag menar älskling!


Nu blev det mycket seriös snack, men jag tycker folk ger och tar för lite! Finns många som tar allt förgivet, men gör inte det snälla ni. Det kommer inte sluta som ni tror och vill. Respektera och älska din partner som om han/hon vore den sista på jorden! Och ta vara på alla vänner ni har! De är guld värda!


Nu ska jag sortera lite tvätt och dammsuga för min underbart söta förbaskade katt hade nyss ner en blomma, så det ligger jord i soffan och på golvet, haha.



Förresten är så sugen på att använda denna mössa i vinter, men jag vet inte om jag vågar. Vad tycker ni om denna björnpäls på huvudet? Tycker den är cool och jag vet att man ska ha på sig det man själv är bekväm i, men vill ändå ha lite åsikter. Så kom igen, säg vad ni tycker!!


15 dagar!


Jag gillar inte sill, men jag älskar sillen!


/Madeleine

2 kommentarer

Jennifer

20 Sep 2009 18:48

Vad fint skrivet av dig vännen! Jag hoppas allt kommer lösa sig och att allt blir som förr för du förtjänar det bästa!

Och mössan är super snygg! En sån ska jag beställa till Novalie och jag skulle också vilja ha en sån!

Helen

23 Sep 2009 21:20

En sån mössa har jag haft. Har ett kort när jag har den på mig. Ska visa dig de nån gång.

Kommentera

Publiceras ej