Hallå där ute!

3kommentarer

Inte lika tråkigt väder idag, solen skiner lite och det börjar bli fina färger på löven :) mysigt med höst! Torsdag idag och klockan är redan 16.21. Tiden har gått fort idag. Har varit på stan med Jasmine och Susann, köpte lite ansiktsmasker och hårfärg (ska göra slingor, har sån ful utväxt). Ska ha tjejkväll hos Susann ikväll, så därför jag inhandlade detta :) Får se vad det blir för god mat på det också. Ska bli riktigt trevligt!

Imorgon blir det lunch på stan, och sen blir det klippning 19.00 :) Ska bara toppa håret, få bort det slitna så man kan borsta det utan problem. Blir inte att shoppa så mycket denna månad, tråkigt nog. Blir att hushålla med 1000kr på nöjen och shopping. Tråkigt, men sånt är livet!

Förresten ska på dop den 17 oktober :) Har ni något bra förslag på dop present? Har en grej som jag funderar på men vill ha lite att välja på och jag har så dålig fantasi till sånt. Är ju inte så ofta man blir bjuden på dop. Så kom med förslag !!

Jag har verkligen massa jag skulle vilja köpa denna månad:

* Löshår 800kr
* Fixa naglarna 500 kr
* Babyliss icurl 800 kr
* Boots anti blemish cleansing foam 300 kr (själva medlet kostar 50kr, frakt 250kr från usa).
* Fina underkläder 300 kr
* Make up store smink, minst 500 kr
* Köpa biljett till Isabell i örebro, tur och retur, 250 kr

Summa: 3400 kr ...

...tråkigt att man aldrig kunde ha turen med sig i spel. Eller ha ett jobb med bra lön. Jag ska fanimej komma in på skolan i vår !! Annars vet jag inte vad jag gör! Man får ju bara 300 dagar med a-kassa, så då måste jag komma in! Håll tummarna för mig den 24 oktober då jag ska göra högskoleprovet! Och håll tummarna i vår när jag söker skola, så man får utbildning och kan få ett jobb!

Vad tycker ni låter mest spännande; Barnmorska eller Ambulanssköterska?
Det är det som jag funderar på att bli efter sjuksköterske utbildningen. Båda jobben är ju spännande och båda jobben innehåller tragiska händelser, men att hjälpa folk och att de visar sin tacksamhet är något som får en att må bra. Vet människor som inte ens har blivit undersökta när de har varit med om olyckor, och de har kunnat dött för det. För att folk inte sköter sitt jobb, jag blir så arg på sånt. Byt jobb! Därför vill jag utbilda mig för att kunna hjälpa folk och göra ett bra jobb, kunna rädda människor och kunna uppleva lycka tillsammans med dem.

Nu blev det en diskussion här igen, haha. Ja det blir lätt så ibland.

Ska packa ner lite grejer nu, till tjejkvällen.


19 dagar!

/ Madeleine

3 kommentarer

elias

24 Sep 2009 17:08

ambulanssköterska vore nog lätt något. skulle aldrig jag kunna hålla på med dock.

?

24 Sep 2009 22:11

Barnmorska.

helen

26 Sep 2009 11:44

ambulansförare....låter spännande men otäkt. Vad är allt på listan som du önskar köpa???? Babyliss icur??? eller botsanti blemish eller nåt sånt????

Kommentera

Publiceras ej