Nu var det längesen!

1kommentarer

Har inte orkat skriva här. Men nu ska jag göra ett försök! Ska skriva en sammanfattning om min och Elinas underbara solresa!

Har hänt en hel del på sista tiden. Jag och Elina var på Samos, i Grekland, en vecka. Det var underbart! Det var soligt och varmt hela veckan, det låg väl omkring 30-35 grader varje dag. Blåste lite vissa dagar, men det var bara skönt när det svalkade. På tal om svalkande, det kan man säga att havet var. Kan absolut inte varit mer än 20 grader. Det var iskallt att gå ner och bada efter man pressat och blivit varm i solen, haha. Men det gick det också. Hände en hel del på denna semester. Det började med att vi fick släpa vårt bagage upp för en trappa med 100 steg, och leta oss fram till hotellet bara för den dåliga information. Det skulle egentligen komma en kille för att hämta vårt bagage. Men vi kom fram till slut :) Vi hade även turen att få två tuturduvor bostadda i rummet ovanför oss. Vilket resulterade i att man inte fick sova ordentligt på nätterna. Jag och Elina som båda har väldigt dåligt natt och morgonhumör blev inte alltför glada när vi blev väckta gång på gång. I varje fall, vi vaknade av att det lät som de skulle möblera om i rummet, jag frågade Elina om hon var vaken, så jag försäkrade mig om att jag inte skulle väcka henne också, och det var hon. Jag hoppade upp ur sängen, tog parasollet (Elina tipsade om det) började hoppa för att försöka banka i taket, men ack, jag glömde att det var 3 meter i tak. "Ställ dig i sängen utbrister Elina", jag hoppar upp i sängen, studsar och slår i taket med parasollet och grymtar lite samtidigt. Under den här tiden har Elina tänt lampan och jag måste ha sett förjävla rolig ut, hoppandes i bara trosor och med ett parasoll i högsta hugg! Ja ni får ingen bild på detta som ni kanske förstår, ni får föreställa er det själva ;)
Vi blev även utbjudna på date två gånger, haha. Första gången av två albaner, men vi påstod då att vi var nykterister så det gick ju inte. (Vi beställde bara 17 liter sprit tillsammans på hemvägen, hmm nykterister? haha ;D) Och när de försökte bjuda med oss på alkoholfri dryck, då blev ursäkten att vi inte skulle gå ut på hela kvällen, vi skulle tillbringa den på hotellrummet! haha. Andra gången vi blev utbjudna var på en restaurang, av två servitriser. De ville att vi skulle följa med dem på en grekisk afton, som dem kallade det. Det började klockan tolv på natten, nej då sover vi, säger Elina. Men det var faktiskt ingen lögn, för det gjorde vi. Eller ja försökte i alla fall. Nätterna var ju som sagt svår sovna.
Annars har vi bara solat och badat, ätit god mat och unnat oss något gott då och då :) Precis som en semester ska vara! Tack Elina, hade så roligt under den här veckan! Underbart! Det får vi göra om snart.


Här får ni lite bilder från semestern.

         

                                                  

           


/ Madeleine

1 kommentarer

elina

08 Jun 2009 19:57

Hahahahahahaha! Det här var lätt dagens skratt! Även fastjag var med och upplevde och såg allt så skrattar jag fortfarande som en tok. Du beskriver det så jävla bra!

Tack själv sötnos!

Kommentera

Publiceras ej