Hundvakt!

0kommentarer

Jaha, idag var det onsdag. Var ett tag sedan jag skrev. Har inte haft ork eller tid. Melou följde med oss hem i söndags, mamma ska jobba på öddö i en vecka, så då fick jag vara hundvakt! :) Han verkar trivas bättre här än förra gången han var hos oss. Han och Rufus går så bra ihop så :)

Älsklingen är i Oxelösund och jobbar, kommer hem imorgon :) längtar! typiskt att man jobbar kväll imorgon när han kommer, men det är som det är. I helgen jobbar jag. Det var evigheter sen jag jobbade en helg så jag ska inte klaga. Men jag ska lägga upp ett förslag om att åka och fiska på lördag efter jobbet :) Det kommer nog killarna inte att tacka nej till :) Om det är fint väder förstås. Och melou blir nog glad över att komma hem till Jägarnäs. Dock får han vänta en dag på att mamma kommer hem ;)

De senaste dagarna har jag inte gjort så mycket. I måndags var Elina här, vi gick en långpromenad med melou och sen åkte vi och handlade lite grejer till tacos. Mycket gott! Elina stannade till 18- tiden, sen åkte hon till Ornäs för att tvätta bilen. Jag la mig i soffan och läste den 3.e boken av "Twilight" böckerna. Så himla bra! Jag läste klart den igår, så då åkte jag till Ica och köpte den sista boken av dem, "Så länge vi båda andas", åh vilken bra bok! Kan verkligen inte sluta läsa, man är som fastklistrad. Jag brukar inte tycka om att läsa, men dessa böcker är fantastiska, rekommenderar verkligen att ni läser dessa 4 böcker. Den sista boken är på 550 sidor ca, och på dessa nästan 2 dagar har jag läst 350 sidor. Helt sjukt bra! :) haha. Så idag har jag inte gjort så mycket, varit ute med melou, som jag ska igen nu efter detta inlägg, sen har jag i stort sett läst hela dagen, så avkopplande på något vis. Riktigt skönt!

Har faktiskt även tagit mig tid att dammsuga, men disken är kvar. ( kanske är kvar tills imorgon när älsklingen kommer hem också ;)).

Aja, Melou väntar på mig nu.

/ Madeleine

Kommentera

Publiceras ej