Karlstad i höst?

4kommentarer

Igår var jag ledig, så jädrans skönt! Åkte till Kupolen och kikade lite, sen hade jag beställt ett bord för 2 på tzatziki :) riktigt gott! Mysigt att få göra något med älsklingen, blir så långt mellan gångerna.

Nu är det snart dags att gå till jobbet igen. Känns förbaskat tråkigt, att vara ledig en enda dag är för lite. Man hinner inte vila upp sig alls. Måste få vara ledig nu snart, känner att jag orkar inte jobba mer. Känns som att jag jobbar JÄMT! Ni får inte missförstå mig, jag är jätte glad att jag har mycket jobb, väldigt tacksam! Men ibland måste man få vara ledig också. Men nu jobbar jag onsdag, torsdag och fredag, sen är jag ledig lördag- måndag, ska bli underbart skönt!

Börjar bli sjuk också tror jag, snuvig och ont i halsen, så jag kan inte träna :( Men hur farligt kan det vara att ta en springtur ändå? har hört att man inte ska göra det, men ...

Just nu känns det som att Falun inte har något att ge mig mer. Jag trivs jättebra här, jag har jobb och vi bor fint! Men känns som att jag kan flytta till Karlstad nu. Hoppas verkligen att jag kommer in på skolan i höst! Längtar, ska bli så roligt :) Skaffa mig nya vänner och komma till en ny stad. Det kommer nog bli jättebra! Karlstad här kommer jag och Rufus :) haha!

Falun har varit en bra stad att bo i, har bott här i lite mer än ett år, med min käraste. Har varit en bra tid. Men känns inte som att jag har mer att hämta här just nu, vem vet, kanske kommer tillbaka hit lite senare i livet. Men just nu är det något annan stad som gäller. Har ändå inga i Falun jag umgås med, det är Elina som jag kommer sakna. Men hon kommer ändå att hälsa på mig då och då :)  Min andra vän Linda har jag inte mycket kontakt med nuförtiden, det blev en fnurra på tråden för ett tag sen och sen har det inte blivit bättre. Känns inte som att jag betyder så mycket som jag trodde. Har haft så mycket vänner som bara struntat i mig och blivit sura på mig gång på gång, för små saker som är riktigt fjantiga. Orkar inte mer sånt, det tär så mycket på en. 

Även fast vi inte ses så ofta så är den bästa vännen jag har är Jennifer! Har så mycket roliga minnen med dig! När jag tänker på allt kul vi gjort blir jag så glad, det var en bra tid med dig. Saknar dig! <3




"Varför skaffa sig fiender när man kan ha vänner?"


/Madeleine

4 kommentarer

Anonym

22 Apr 2009 16:44

Du är en bra människa maddefnkr! puss

sillen

22 Apr 2009 16:44

Du är en bra människa maddefnkr! puss

Cat

22 Apr 2009 21:04

Nej! du får inte flytta :( :(

Jennifer

23 Apr 2009 09:48

Men vad söt du är hjärtat! Jag blir alldeles rörd. Du är en helt underbar vän Madde och tro inte på att dessa roliga minnen är de sista. Det kommer allt komma fler ;) I sommar måste vi ses endel.

På tal om att gå ut och jogga när man är sjuk kanske inte är det bästa, menjag sprang alltid vilket tillstånd jag än var i och oftast blev jag frisk. Men jag är inte som alla andra ;) Krya på dig gumman.

Kommentera

Publiceras ej